Raw chokolade barer

Squash pasta

Hvis du har en foodprosessor, et mandolinjern, et råkostjern, en spiralizer elller måske bare en god kniv, så kan du nemt og bekvent lave din egen grøntsagspasta eller spaghetti, fyldt med gode vitaminer.

Jeg elsker squash, og det er ret tit at jeg får et squash-flip, hvor jeg bare skal putte squash i ALT. Hvor det rigtig tit ender med en portion squash pasta, da det er så nemt (og SU-venligt) at lave. Det eneste du skal bruge er, ja, en squash. Dertil kan du jo så spise enten kødsovs, chilli con carne eller en sammenkogt ret.

Eller prøv for eksempel denne: Chili sin carne

Squashen vaskes grundigt, og det yderste af enderne skæres af. Herefter kører du den bare igennem det køkkenværktøj du nu har hjemme, som kan lave små finde pasta eller spagettistrimler til dig.

Grunden til at det er så fantastisk at bruge squash, er fordi den har en lækker konsistens, som faktisk minder lidt om spagetti. Særligt er det også lækkert her i sommervarmen, da den skaber et køligt element i retten. Her skal man selvfølgelig være opmærksom på, at det også køler ens varme tilbehør ned hurtigere. Personligt gør det mig ikke noget, da smagen stadig er der 🙂

Squashen indeholder mange vitaminer som er vigtige for os og kroppen. Blandt andet både A-, B- og C-vitamin, og derudover er den rig på både jern og kalium. De mange gavnlige mikronæringsstoffer bruges i kroppen til både at beskytte os fra virus og bakterier (C-vitamin), til at opretholde aminosyresammensætningen og til at sørge for at transporten af ilt i blodet fungerer optimalt (jern). A-vitamin er vigtigt for at opretholde et godt syn.

1937821_10203288519990550_1587966979_n

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Raw chokolade barer