Spaghetti med kikærter i tomatsovs

Lakseroulade

Er du typen som ikke altid får sat tid af til, at lave madpakken om morgenen? Og som måske ender med den hurtige løsning i kantinen, fordi du kl. 11.30 opdager at have glemt alt om den, og kan mærke din mave er ved at slå knude på sig selv? Jeg kan sagtens se mig selv i den situation, og det er lige præcis derfor, at jeg er stor fan af frokost som kan forberedes aftenen før, og som stadig holder sig lækker dagen efter. Og det gør den her lakseroulade.

Laks er kendt for sit høje indhold af omega-3 fedtsyrer, men derudover er laks også en betydelig kilde til D-vitamin som beskytter kroppen mod knogleskørhed. D-vitamin har en beskyttende effekt ved, at det øger optagelsen af calcium i kroppen hvilket er nødvendigt for knoglernes omsætning af calcium og fosfat.

Det du skal bruge (1 stk):

  • 1 fuldkorns-/rugtortillapandekage
  • 50 g røget laks
  • ½ avokado
  • lidt philadelphia
  • en håndfuld frisk spinat
  • citronsaft
  • purløg

Fremgangsmåde:

Smør philadelphia ud på tortillaen og top derefter med spinat, avokado, laks, purløg og citronsaft. Jeg plejer enten at skære avokadoen ud i tynde strimler, eller gøre som her, mose den med en gaffel. Ja, så simpelt er det.

Jeg spiser gerne min lakseroulade sammen med den anden halve avokado, et par gulerødder og/eller edamammebønner.10721098_10203992914799980_1561774351_n10728734_10203992904999735_1544881094_n10726516_10203992904919733_761884453_n

   

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Spaghetti med kikærter i tomatsovs