Müslihapsere med kakaonibs og salte mandler

Spaghetti med kyllingepølser

11258553_10205466823126767_873432788_nAftensmad på få minutter er efterhånden en vigtig del af den travle hverdag, og den mest brugte undskyldning for ikke at leve sundt er vel efterhånden tid.

Jeg forstår udemærket at det kan være svært at bruge timevis i køkkenet efter en lang dag, især hvis man har børn, skal nå sin træning, rengøring, indkøb, kærlighedslivet, sig selv, studiet osv. osv. Men sundt mad er vel egentlig også hvad vi gør det til? Sundt mad er for mig når jeg spiser varieret, spiser mad jeg holder af, mad som min krop kan lide og som ikke er for forarbejdet.

Prøv også: Burgerlicious kyllingeburger

Sund mad behøver i mine øjne, derfor ikke tage mere end 10-15 minutter. En af mine yndlingsretter er for eksempel denne ret med pasta, kyllingepølser og grøntsager. Pasta har været meget udskældt på grund af kulhydraterne og bla. bla. bla. Faktum er at vores krop har brug for kulhydrater, brug for den energi der er i kulhydraterne og de fibre kulhydraterne kan bidrage med. Fuldkornspasta er ikke forbudt eller udskældt i min verden, og jeg spiser det med stor fornøjelse.

Det du skal bruge:

  • En portion fuldkornsspaghetti
  • Fryse eller friske grøntsager
  • Kyllingepølser
  • Ketchup/pesto eller lignende

Fremgangsmåde:

Kog spaghettien efter anvisningen på pakken. Hvis du bruger grøntsager fra frost kan du enten vælge at koge dem sammen med pastaen de sidste 2-3 minutter, eller du kan koge noget vand og hælde over dem i stedet. Skær kyllingepølserne ud i små bidder og steg dem på panden i et par minutter. Vend hele mulivitten sammen og spis eventuelt med ketchup eller pesto til.

Ligesom pasta ikke er forbudt i min verden er ketchup altså heller ikke (eller de frosne grøntsager). Hvis du har god tid er det jo selvfølgelig aldrig af vejen at lave sin egen ketchup eller pesto og finde de friskeste grøntsager, men i en verden hvor tiden er blevet til sådan et stort issue, så er det vigtigste vel egentlig bare at vi hjælper os selv, og det kan sagtens være ved at tage frysegrøntsagerne og den allerede miksede pesto. I stedet kan vi bruge de ekstra minutter på at nyde maden og være til stede under måltidet. 

   

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Müslihapsere med kakaonibs og salte mandler