Når din hverdag bliver vendt på hoved

Løb eller styrketræning?

12919247_10207704173139119_2133568795_nEnten er du en løbepige og går op i pace og distance, ellers er du hende der løfter tunge vægte og går op i at løfte X antal gange din egen vægt. Enten eller. Eller hvad, kan det være både og? Jeg har lagt mærke til, at jeg har perioder hvor jeg er det ene, og perioder hvor jeg er det andet. Det er sjældent at jeg overlapper, men jeg burde måske gøre det meget mere.

Lige for tiden styrketræner jeg meget, det vil sige at jeg nedprioriterer mit løb. Men, jeg husker tydeligt en af mine store løbeoplevelser. I en verden hvor et halvmarathon er blevet hverdagskost for mange, lyder det måske ikke af meget når jeg fortæller, at en af mine største løbeoplevelser omfattede 15 kilometer i løbeskoene til Alt for damernes kvindeløb. Det var en fantastisk dag i selskab med min veninde Caroline og min mor.

Behøver det være enten løb eller styrketræning? Bestemt ikke. Styrketræning og løb kan i den grad kombineres, og jeg bør inddrage løb meget mere i min træning end jeg gør lige pt. En varieret træning er ofte også den sjoveste, og hvis du ligesom jeg, er fastslået lidt i styrketræningens mekka, så kunne det være, at du skulle overveje at deltage i Alt for Damernes kvindeløb. Selv skal jeg deltage sammen med min mor, hvor jeg glæder mig til at få en dejlig dag med massere af gode løbeminder. Lige nu kan du ved at tilmelde dig Alt for damernes nyhedsbrev vinde, 3 måneders gratis Alt for Damerne og få en e-bog med enten Michelle Christensen, Mascha Vang eller Anne Bech gratis.

Sponsoreret indlæg

Følg mig på Facebook, Instagram og Snapchat: nadjavienberg

Skærmbillede 2014-08-20 kl. 14.07.55
   

2 kommentarer

  • Jeg elsker styrketræning – specielt på hold. Det er lettere for mig at presse mig selv dér. Selvom når jeg nu tænker tilbage, så var det også SÅ skønt sidste gang, at jeg løb langt og var i en god løbeform 🙂

    http://www.marieschleidt.bloggersdelight.dk

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Hej Marie,

      Hold er fantastiske, især hvis man har lidt svært ved at presse sig selv helt derud hvor det rigtig gør ondt, når man træner selv.
      Jeg tror bestemt du får løbeglæden tilbage så snart vejret vender til det dejlige sommervejr igen 🙂

      Mange hilsner,
      Nadja

      Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Når din hverdag bliver vendt på hoved