Glutenfri boller med müsli eller chokolade

#brydglansbilledet del 2: Om stress og tvivl

13236119_10208098711082321_643636249_nJeg tror det er normalt, at man engang imellem tvivler på hvor man er. Det er den måde man kommer videre fra det sted man står, til et nyt. Det er her man har muligheden for at spørge sig selv, er jeg der hvor jeg vil være lige nu, lige her, og endnu bedre, har muligheden for at reagere på det.

Jeg har i en længere periode famlet mig igennem min hverdag i blinde. Kæmpet mig op, med trætte øjne og et træt sind, for at komme igennem dagen. Smurt et falsk smil på læberne og taget ud af døren med en klump i maven. Jeg tvivlede meget på om min hverdag var det værd på det tidspunkt, men holdte af en eller anden grund ved den. Jeg arbejdede mig igennem dagene, med håb om at det hele nok skulle blive bedre. Forsøgte at holde et positivt sind, selvom jeg lukkede mig mere og mere inde.

Læs også: Når din hverdag bliver vendt på hovedet

Det blev bedre på den anden side. Her er jeg nu. Dagene blev stille og roligt lettere, mere overskuelige, lysere og gladere. Smilet skulle jeg ikke længere smøre på hver morgen eller tvinge frem, men det blev stille og roligt mere og mere naturligt igen.

I min stressede periode holdte jeg mig meget alene. Gik lange ture hvis jeg følte for det, men var ellers bare mig og det er helt okay. Det er vigtigt at gøre lige præcis hvad overskuddet er til i sådanne perioder og ikke presse sig selv. Presser du dig selv i en i forvejen presset sindstilstand, så vil du hurtigt opleve nederlag og negative automatiske tanker og det er bestemt ikke hvad du har brug for.

Det er vigtigt for mig at sætte fokus på, at alting ikke altid er lutter glade dage, og vigtigt for mig at sætte fokus på, at #brydeglansbilledet. Det er helt okay, at være nedtrykt og presset i perioder, det er faktisk menneskeligt og naturligt. Det er hverken tabu-agtigt eller et nederlag, men vi taler alligevel ikke højt om det. Netop at tale højt om det var en af de ting der gjorde, at jeg kom videre. Jeg indså, at jeg nu engang var stresset, og kun på den måde kunne jeg komme videre fra hvor jeg var. Mit budskab er derfor at der skal fokus på at #brydeglansbilledet. Så hvis du har en lorte-periode, sig det højt. Hvis du tvivler på dig selv, sig det højt. Hvis du er stresset, sig det højt.

Følg mig på Facebook, Instagram og Snapchat: nadjavienberg

Skærmbillede 2014-08-20 kl. 14.07.55

Jeg er startet op som selvstændig klinisk diætist, og er du interesseret i at høre, hvordan jeg kan hjælpe dig? Så læs mere her

2 kommentarer

  • Tak for endnu et godt indlæg kære Nadia! Det er okay, at man ikke altid er et stort smil. Ligesom dig er jeg også lige kommet ud på den anden side af en stresset periode, hvor jeg hver morgen påklistrede et smil. Tak fordi du bryder tabuet om, at livet ikke altid er en dans på roser.
    Tak for din fantastiske blog der giver et nuanceret billede af, hvad det vil sige at være sundhedsbloggere 😊

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Hej Sille,

      Hvor er jeg glad for at høre, at du kunne lide indlægget.
      Og ligeledes godt at høre, at du også selv er kommet ud af en stresset periode med hovedet højt. Det er ikke altid en dans på roser, men det synes det ofte til, for vi vil jo helst vise, at vi har styr på pisset – selvom vi måske mere har pis på styret.
      Tusind tak fordi du læser med! 🙂

      Skøn dag din vej!
      Nadja

      Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Glutenfri boller med müsli eller chokolade