Hvad nu hvis det går?

10 ting der kan hjælpe dig til at elske din krop

25287310_10213271515359195_268743662_n

  1. Se kroppen som den er, og ikke som du gerne vil have den skal være.
  2. Mærk den! At være berøringsangst overfor din krop er en af de ting der forhindrer dig allermest i at elske den. Smør dig ind i bodylotion og mærk dens former!
  3. Klæd den behageligt på. Vi har alle prøvet at have en kjole, et par bukser eller en nederdel på, som ikke føles rar at være i. Ikke nødvendigvis fordi den sad grimt, men fordi den kropsligt ikke føles rar. Det er svært at elske sin krop, i det man har på, hvis det føles forkert.
  4. Giv den optimal energi. Personligt oplever jeg, at min krop opfører sig underligt, både hvis jeg får for lidt mad på en dag, men også hvis jeg får for meget. Pt. fungerer det her meget godt for mig. Ellers handler det om at lære at mærke forskel på sult og mæthed og give den energi derudfra, og dét vil jeg gerne hjælpe dig med at lære at mærke, læs mere her.
  5. Bevæg den. Mærk hvordan den føles i forskellige positioner. Mærk hvor meget den kan, hvor stærk den er og hvordan du kan bruge den. Bevægelse er ikke kun lig med motion, styrketræning eller cardio, husk det.
  6. Ros den. En af mine favorit øvelser er, at tage et billede af hele kroppen. Hele dig. Printe det ud, og skriv derefter alle de positive ting ned du ser. Alt det smukke. Tag det frem hver dag, se på de positive ting, kommer du på flere, så skriv dem på også.
  7. Accepter den (#nemt). Det handler her om at mærke dens signaler og lytte til dem. Kroppen er det klogeste organ du har, og den kan mærke alt der sker i dig. Fortæller den dig, at du skal tage den med ro? Lyt. Fortæller den, at du skal bevæge dig? Lyt. Fortæller den dig, at du er presset? Lyt. Og nej, det er ikke nemt at lære, men det er heller ikke umuligt.
  8. Slå op med vægten. Krop og vægt hænger uadskillelige sammen, da vægten jo har betydning for kroppens udseende. Accept af kroppen handlede for mig især om, ikke at kende min vægt, for når jeg ikke vidste hvad jeg vejede, gav jeg plads til, at lære at mærke efter dens signaler. Og endnu vigtigere, så kunne vægten ikke blande sig i min krops og mit forhold. Læs også: så smid da for helvede den badevægt ud.
  9. Vær ikke mad-forskrækket. På en eller anden måde har “usund” mad, en følge af dårlig samvittighed og kropsangst (vælger jeg at kalde det). At spise en kage, skal ikke være en hindring for dig til at elske din krop. Den dårlige samvittighed kan der arbejdes med, og du kan slippe af med den, slippe det der også kaldes madstress, og dét vil jeg også rigtig gerne hjælpe dig med, læs mere gennem samme link som tidligere.
  10. Elsk dig selv, hele dig selv, også din krop. For pokker bare fordi, at du er dig, og fordi at det er din krop. Det kan ingen andre slå dig i at være, og din krop kan ingen andre slå dig i at bære!
nadja_signatur
Få besked om nye indlæg ved at tilmelde dig her og følg med på Facebook her og Instagram her
   

2 kommentarer

  • Lone

    Du er simpelthen SÅ inspirerende og rammer gang på gang plet med dine ord. Jeg er kæmpe fan🖒

    Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Hvad nu hvis det går?