Derfor kan du ikke holde din kur

20 bud på selvkærligheds-forsæt

26637778_10213471619241667_1475278949_nJeg har aldrig været den store fan af nytårsforsæt (dét har jeg skrevet om før, læs her og her). I bund og grund fordi, 1) de nytårsforsæt jeg igennem årene er blevet mødt af altid har lydt sådan her “Jeg vil aldrig mere…” eller “Fra nu af vil jeg altid…”. Aldrig og altid er ord man skal passe på med, når det handler om forsæt, eller generelt når det handler om at sætte mål. For hvornår ved du egentlig om du er i mål, hvis du inkluderer aldrig og altid? og 2) fordi jeg synes du skal sætte forsæt for dig selv, ikke kun til nytår, men når du føler dig motiveret for det. Jeg streger derfor nytår, og giver her mine bud på nogle forsæt du kan starte uanset om datoen hedder 1 januar eller 4 april. Forsæt som har selvkærlighed og accept i fokus.

  1. Jeg vil begynde at lytte mere til min mavefornemmelse (Dette er nr. 1 da det er mit personlige forsæt fra december 2017. Et forsæt jeg også skrev om i indlægget: Nej jeg er ikke okay).
  2. Jeg vil lære at se mine “fejl” som erfaringer fremfor nederlag.
  3. Jeg vil begynde at sige fra.
  4. Jeg vil begynde at bruge ordet pyt mere (måske dette indlæg kan hjælpe dig til netop dét).
  5. Jeg vil sætte mere tid af til mig selv.
  6. Jeg vil blive bedre til at singletaske (er du i tvivl om hvad singletaskning er, så læs her).
  7. Jeg vil arbejde på at mærke sult og mæthed.
  8. Jeg vil leve mere i nuet.
  9. Jeg vil begynde at ligge telefonen mere fra mig når jeg er sammen med andre.
  10. Jeg vil passe på mig selv.
  11. Jeg vil lære at mærke efter.
  12. Jeg vil begynde at sætte grænser.
  13. Jeg vil lære at tale pænt om mig selv.
  14. Jeg vil blive bedre til at forstå min krop.
  15. Jeg vil begynde at sætte mig selv først.
  16. Jeg vil lære at sige tak.
  17. Jeg vil arbejde på at slippe madstress (Jeg vil gerne hjælpe dig med det her punkt, læs mere her).
  18. Jeg vil lære at prioritere min tid (Prioritering er svært at lære, men aldrig umuligt! Jeg har skrevet om at lære at prioritere efter jeg første gang snusede til stress læs det her).
  19. Jeg vil arbejde på at bruge ordet burde mindre.
  20. Jeg vil lære, at elske mig selv.
nadja_signatur
Få besked om nye indlæg ved at tilmelde dig her og følg med på Facebook her og Instagram her
   

4 kommentarer

  • Rigtig gode punkter. Jeg har faktisk lige noteret et par af dem og i sær punkt 2. Jeg har altid banket mig selv i hovedet (altså ikke fysisk) hver gang jeg har lavet en fejl, istedet for bare og at lære af det og komme videre.
    Tak for godt indlæg 🙂

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Super dejligt at høre at du har kunne bruge nogle af dem. Nr. 2 er også en jeg selv har arbejdet med 🙂 Og det var bestemt så lidt, dejligt du læser med. God lørdag til dig 🙂

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Åhh.. punkt nr. 17 🙂 Den er også på min liste

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Det er også et rigtig godt, og vigtigt, måske endda overset, punkt. Du må endelig sige til, hvis du tror jeg vil kunne hjælpe dig. Det vil jeg meget gerne. Håber du når i mål med dit mål, jeg tror på dig! 🙂

      Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Derfor kan du ikke holde din kur